Aha, där fanns 2016

Efter att ha lyssnat på radio, sett på tv, sett på Facebook vad andra skulle käka som nyårssupé blev min å Stures lite mer spartansk. Vi sög till med varsin frusen pizza.

20151231_120553

Passade på att införskaffa några ostar + 1 påse chips. Det sista är inte något jag normalt spisar (förra gången var då jag å Nisse grillade) men tänkte kosta på då året började ta slut.

20151231_114452

Sture är lite petig då det gäller hundhår. Det finns ett å annat i denna lägenhet. Sen ligger Brandy på sin fleecefilt just där Sture ska sitta så där är det extra noga med städningen. Nu hade ju inte pläden varit rengjord tidigare i år utan bara skakad så det dröjde ett tag att få bort det mesta. Ingenting funkar så bra som en foppatoffel till detta göromål.

20151231_120509

Sen hamnade ju pläden i skamvrån resten av kvällen ändå för Brandy föredrog andra lokaliteter när det började smälla. Under sängen, badrummet mm. Passade på att ta hundpromenaden innan det började smälla men då vi var längst bort åkte det upp en raket så det blev en hastig hemfärd.

Sture kom med ryggsäck. Där fanns pilsner, rödtjut, skumpa + 1 chipspåse! 650 gram chips med den jag skaffat, borde räcka till samtliga fotbollslag i division 7. Städningen fick godkänt så vi började med en pilsner medan ugnen blev varm.

Måste erkänna att det blev en andefattig måltid vad gäller kulinariteten men som utfyllnad till rödtjutet gick det bra. Medan betjänten serverade grevinnan provade vi att skåla i takt med filmen men det slutade vi med ganska omgående.

IMG_0530

IMG_0531

Osten å kexen hade en strykande åtgång.

IMG_0532

Fick äran att öppna skumpan i god tid före 12-slaget. Den hade stått i ett skåp på Björkstigen under 2 år så Sture räknade den som lagrad. Gick inte en droppe förlorad. Det började smälla långt före midnatt så Brandy klarade att klämma sej in under soffan som blivit säkrad med 2 resväskor, han fixade det ändå.

IMG_5730Detta var det enda fotot som blev användbart. Sture började det nya året med att gå hem, jag hittade bloggstatistiken på ett mejl.

Skärmklipp2

Lite skillnad på spridningen mot då jag skrev i Arvika Nyheter. Då höll det sej mellan Sundsvall o Karlskrona. En dam i Åmot kopierade å skickade mina kåserier till sina bekanta runt om i Mellansverige.

Troligen var det inte bra att lagra skumpan för jag kände mej en aning hängig i morse. Eftersom vi var ensamma ute vid 9,30 tiden måste det finnas fler med denna åkomma.

GOD FORTSÄTTNING.

 

Ett svar till “Aha, där fanns 2016

  1. Härligt Hilding

    Gilla

Lämna en kommentar