Ännu en stökig natt.

Mitt kontrakt med elektriska maskiner har nog gått out-of-date. Vänder ryggen mot datorn för att se lite på Leif GW. Hux Flux vill det uppdatera, hotar med att on jag rör den innan det är klart är jag dödens. Den tänker stänga av å starta om ett antal gånger så jag ägnar mej till att försöka locka in Brandy i stället.

Efter en ½timme kollar jag burken. Den är svart, har tydligen jobbat klart å tagit kvällen. Väcker den till liv, då har den fått fnatt eller om den ville fortsätta sova. Tydligen hade det blivit nån vajsing igen. lika bra att lägga sej. Har en aning om att det skulle bli en stökig natt. Sitter i ryggmärgen när det gäller Brandy.

Vid 01 smäller det i ryggen, som när Patrik Sjöberg landade efter ett höjdhopp. Där står Brandy å flåsar mej i nacken. Får vänligt men bestämt be honom ge fan i detta, han klämmer in sej i mina knäveck, slumrar in å börjar jaga nånting, troligen katt. Lögn att somna om med en hund som sparkar mej på vaderna. Så håller det på till 06 då jag sätter ut honom på wiren. Skönt, nästan 2 timmar oavbruten sömn.

Startar den andra datorn för att åtminstone läsa Arvika Nyheter. Då går det inte att bläddra till sida 2! Frågar Brandy om han tänker komma in? Nä, det skulle han inte utan börjar småskälla i stället. Ut med endast 1 kaffekopp i kroppen. Brandy drar som ett helt hundspann, stressad som aldrig förr. Verkade vara 8 löptikar som gått före oss. Nu skiter han i alla fall sen vi gått 400 meter men han ville inte med in nu heller.

Häller upp kaffekopp nummer 2, startar telefonen sen dator 1 för att fota den varning som kom upp i gårkväll. DÅ FUNKAR FANSKAPET! Även bläddrandet i AN. Kunder se notisen i tidningen: gammal gubbe hittad död, trolig orsak hjärnblödning. Lägger ut en annons på begagnade golfklubbor.

Åker ner till Lars K å hör hur de haft det på golfresan till Belek. Han bjuder på kaffe. De billiga wienerkorvarna jag köpte förra veckan på Hypermat hade en strykande åtgång. Ångrar att jag inte köpte 12 kg. Nu fanns de inte kvar. Åker hem å käkar upp de sista.

Aftonen var fin som vanligt när jag åkte till forskarmötet på Maxi för att dricka dagens 7:de kaffekopp. Nån hade kommit hem från USA, andra skulle åka dit, nån var på hemväg från Algarve. Själv hade jag varit på Hypermat. Dimman hade rullat in då vi åkte hem. Visst, då skulle det spelas boll som vanligt.

 

Kommentera

