Det där blev ju inte så bra,.

Ännu en morgon som inte började förrän 8,30. Ut med Brandy innan jag kokade ägg för 4:je gången i den nya äggkokaren. Fan, då hade jag 1 ägg kvar så nu vet jag inte hur dom blev. Blir en överraskning i morron.

Hittar den nerblåsta talgbollen så den kan räddas. Upp till återvinningen med papper. Har sparat sen julen. Släpper Brandy bakom Fundo, sen till Vårdcentralen en ½timme för tidigt. Kommer in 5 minuter sent, träffar Maria som ber mej lägga mej. En söt kvinna som inte ville ligga sked men jag känner hennes sambo som spelar golf.

Samma resultat som på onsdagen. Hon vill inte släppa hem mej innan jag träffat en läkare men jag kunde vänta ute i väntrummet. Då kommer Lars Eriksson som jag känt i 60 år så tiden går. Då blir jag inropad. Ännu en kvinna, dessutom trevlig.

Hon kollar trycket igen, samma resultat. Hon undrar om jag dricker kaffe? Visst. 8-10 koppar vilket hon tycker är lite mycket. Borde dra ner till 4 koppar. Ska in till veckan å lämna prov på fastande mage, sen kolla trycket den 9 februari.

Ner till Apoteket för att hämta ut Kariasec som ska göra succé. Hem för lite mat, sen 45 min med Putte i luren innan På Spåret & Skavlan.

 

Lämna en kommentar