Att blanda korten.

Ynka 3 grader när jag gick upp 06.30. Det var ju sol men shortsen fick ligga kvar idag. Vi blev 12 som spelade Tisdagsbollen. Jag, Kenneth, Ing-Marie å Roger spelade i samma boll. Vi startade på hål 16, de 2 andra bollarna på hål 1, då hade de försvunnit när vi kom upp. Det kommer alltid nån annan spelare i mellan, inget att göra åt.

Första 12 hålen spelade samtliga riktigt bra men sen blev det macka vid varvningen, det är inte bra. Man kommer ur rytmen, åtminstone jag å Roger. Kenneth vann, Ing-Marie 2:a men det blev strul vid min inmatning. Den mänskliga faktorn hälsade på.

När många kommer in å kastar scorekorten i en hög framför mej kan det bli problem om man har en spelare på skärmen å hux flux en annans kort i handen å börjar knacka in fel vilket hände idag. Det ordnade upp sej bara jag kom hem i lugn å ro. Kunde stryka spelarens rond å knappa in det rätta resultatet.

Gjorde en kort tur i det vackra vädret. Blev några bilder.

 

Lämna en kommentar