Felinvestering.

Efter en natt då man varit uppe o försökt kurera sej med honungsvatten vaknar jag  med ett humör som rödmarkeringar i ballansräkningen. Underligt nog sover jag bäst när jag vaknar. Eller på soffan lyssnande på radion. Konstigt.

Mitt lager av husållspapper påminner mej om att jag i stället för de värdelösa Fermentaaktierna skulle investerat i SCA eller vilka det är som äger Lilla Edets papperbruk. Skulle vara som att panta burkar. Ju mer jag snyter mej desto bättre utdelning.

Känner att jag borde ägna dammsugaren lite bättre uppmärksamhet. Det har jag i o för sej redan gjort då jag ställde ut plastblomman, den som stod ivägen för ljusstaken, i förrådet.

Har ägnat en del tid till att stirra på julstjärnan som hänger i fönstert. Den dog igår. Helsvart. Trodde att lite tankeöverföring skulle tända den igen. Funkade inte så jag letade upp en ny lampa. När jag skulle ta av ena sidan för att komma åt lampan börjad den lysa igen. Skulle nog glott en stund till.

sankta

Lämna en kommentar